Breekpunt PvdA Heumen: géén bebouwing in het Lierdal! (persbericht)

Als het aan de Partij van de Arbeid Heumen ligt worden er ook in de komende bestuursperiode 2018-2022 geen huizen gebouwd in het Lierdal. ‘Wat de PvdA Heumen betreft is dat een breekpunt in de coalitieonderhandelingen’, aldus lijsttrekker Ans Stunnenberg.

Daarmee reageert Stunnenberg op de ingezonden brief (naar gl8) van oud-voorzitter van Bos en Kuil Jean Paul Bevoort waarin hij stelt dat er sprake zou zijn van ‘vrijage’ tussen VVD en PvdA die kan leiden tot bebouwing in het Lierdal. De oud-voorzitter en nummer 22 op de lijst van DGH geeft dan ook aan bang te zijn dat de PvdA het standpunt met betrekking tot het niet bouwen in het Lierdal tijdens coalitieonderhandeling zal inruilen. ‘Daar zal absoluut geen sprake van zijn’, aldus Stunnenberg, ‘de PvdA is altijd tegen bebouwing van het Lierdal geweest en staat daar nog steeds voor. Nu en in de toekomst.’ De PvdA Heumen gaf, in tegenstelling tot de partij DGH van de oud-voorzitter, ook in de stemwijzer van Vereniging Bos en Kuil al aan niet te willen onderhandelen over eventuele bebouwing in het Lierdal. Stunnenberg: ‘De afgelopen jaren hebben wij ons ingezet om gronden in het Lierdal te verwerven. Er zijn daar mooie initiatieven ontstaan zoals de aanleg van wandelpaden, lage hagen en een plukboomgaard voor de buurt: een geslaagd voorbeeld van participatie in onze gemeente! De groene structuur van het Lierdal is wat onze gemeente uniek maakt. Veel inwoners trekken er op zondagmiddag op uit om daarvan te genieten. Dat moeten we beschermen.’

Waar ben je naar op zoek?