Door Theo Müller-Königkrämer op 21 september 2017

Naar de verkiezingen van 2018 – programma en kandidaten (de aanpak)

Hieronder een beknopt overzicht van onze werkwijze en tijdpad voor de verkiezingen van 2018 zoals afgesproken door de Algemene Ledenvergadering:

Programma:

• De PvdA organiseert diverse huiskamergesprekken om vooral te vernemen welke actuele thema’s spelen in gemeente Heumen
  • Een commissie stelt na een aantal vergaderingen een concept-verkiezingsprogramma op, deze commissie is ingesteld door de ALV en bestaat uit Marij Delissen, Theo van Koningsbruggen, Wim Smids en Joep Witsiers
  • Op de ledenbijeenkomst van 28 september in de Muse in Malden presenteert de commissie het concept-verkiezingsprogramma, hierover vindt een algemene discussie plaats
  • Leden en niet-leden worden opgeroepen amendementen in te dienen bij de commissie
  • Op basis van deze amendementen herschrijft de commissie het concept-programma
  • Op de ALV van 14 november in het Verenigingsgebouw in Overasselt wordt het verkiezingsprogramma vastgesteld

Kandidaatstelling:

• De ALV heeft besloten dat de kandidatencommissie bestaat uit Hans Hautvast en Dieuwke Oegema, met ondersteuning van Adrie Claassen vanuit het bestuur
  • Er is een oproep gedaan aan de leden om zich te kandideren of hun interesse te tonen in het lijstrekkersschap
  • De kandidatencommissie voert gesprekken met (potentiële) kandidaat-lijsttrekkers
  • De kandidatencommissie bespreekt de resultaten van deze gesprekken met het bestuur en adviseert het bestuur
  • Op de ledenbijeenkomst van 28 september in de Muse in Malden presenteert het bestuur de kandidaat-lijsttrekker
  • Er gaat een oproep naar de leden om zich kandidaat te stellen voor de gemeenteraadsverkiezingen voor de PvdA, deze kandidaatstelling kan bij de kandidatencommissie
  • De kandidatencommissie voert gesprekken met kandidaten
  • Op de ALV van 14 november in het Verenigingsgebouw in Overasselt wordt door de leden de kandidatenlijst vastgesteld
  • Aan de kandidaten wordt gevraagd of zij met het verkiezingsprogramma kunnen instemmen (vereist)

Mijn naam is Theo Müller-Königkrämer, ik ben 34 jaar en woon met mijn gezin in de Molenwijk Malden. In het dagelijks leven ben ik accountmanager/commercieel manager bij een mediabedrijf in Nijmegen. De PvdA is voor mij geen oude partij met holle frasen, maar voor een partij met een krachtig idee: solidariteit en gelijke en duurzame

Waar ben je naar op zoek?