Commissielid, gespreksleider raadscommissies

Joep Witsiers

Over Joep Witsiers

[email protected]

Ik ben geboren in Nijmegen, maar opgegroeid in Malden. Al op de basisschool vond ik het leuk om samen met anderen mooie plannen te bedenken en uit te voeren, toen in de kinderraad, nu in de gemeenteraad van Heumen. Daarnaast werk ik met heel veel plezier als docent geschiedenis op een middelbare school in Nijmegen.

De afgelopen vier jaar heb ik mij als fractievoorzitter in de Heumense gemeenteraad ingezet voor een mooiere, gezelligere en duurzamere gemeente. Samen met de fractie hebben we veel bereikt. We hebben samen gewerkt aan een gemeente waar plek is voor iedereen. Van jong tot oud, waarin iedereen zich thuis voelt. Om dit mogelijk te maken hebben we veel gedaan: zoals bijvoorbeeld ons initiatief van een aanvalsplan woningbouw voor jongeren en starters; hebben we onze gemeente groen kunnen houden door bebouwing in het Lierdal tegen te gaan en hebben we bij grote bezuinigingen de rekening niet neergelegd bij de kwetsbaren in onze samenleving.

Maar we zijn er nog lang niet, voor de nieuwe fractie liggen er nog grote uitdagingen. Lezen over onze plannen? Bekijk dan het verkiezingsprogramma.

Installatie van Joep Witsiers op 25 juni 2020. Eerder was Joep ook raadslid (2014-2018).