32 betaalbare woningen in de Molenwijk!

14 juni 2024

In de raadsvergadering van juni heeft de gemeenteraad opnieuw gesproken over het voorstel voor het bouwen van woningen op de locatie waar voorheen Vuurvogel-2 stond. Omdat bleek dat door de veranderende marktontwikkelingen het niet meer mogelijk was om binnen de oude kaders te bouwen, was een nieuw plan nodig. Het nieuwe plan, door de gemeenteraad unaniem goedgekeurde plan, gaat uit van 32 wooneenheden. Eerder ging het om 16 appartementen.

Vanuit de wijk begrepen we dat veel mensen niet goed meegenomen zijn in de planvorming. Het college heeft beterschap beloofd. Als PvdA juichen we meer betaalbare woningen toe; in ons verkiezingsprogramma is dit een hoofdthema. Het belang van de woningzoekenden, en dat zijn er heel erg veel (als je kijkt naar bijvoorbeeld de 1000+ reacties op de Tiny Houses), hoorden we niet terug bij de insprekers of mailtjes die we kregen. Maar dat staat bij ons wel erg hoog. Er worden nu 20 appartementen in de sociale huur en 12 appartementen in de middenhuur gerealiseerd! Als PvdA vonden we het een goed plan en hebben er van harte mee ingestemd.

Daarbij is een raadsbreed amendement aangenomen waarbij besloten is, om direct al, in samenspraak met de wijk, aan de ontwikkeling van het park te beginnen. Het doel hiervan is dat dit park dé ontmoetings- en speelplek wordt voor kinderen en ouderen in de Molenwijk.