Verder onderzoek locatiekeuze sportpark

Door Theo Müller-Königkrämer op 23 juni 2023

Onlangs presenteerde Maldens Goed (een groep inwoners uit Malden-Noord) een onderzoek over de Maldense Brug. De belangrijkste conclusie was dat de brug relatief goedkoop aangepast kan worden zonder de brug te moeten verbreden of de constructie grootschalig te moeten aanpassen. Dit onderzoek was gedaan door iemand met veel ervaring. Wij willen weten of deze conclusie juist is en welke gevolgen dat heeft voor de vergelijking van de locaties voor verplaatsing van het sportpark om zo te kunnen gaan bouwen in de Kanaalzone.

We vinden het belangrijk om alle relevante feiten mee te nemen. Het onderzoek zou mogelijk een gamechanger kunnen zijn, maar het is wel belangrijk dat de conclusies getoetst worden. Daarom hebben we met het CDA een motie ingediend die vroeg om het onderzoek te toetsen, te kijken of de brugindeling vrij aangepast kan worden, of de brug vervolgens zodanig ingericht kan worden dat deze veilig en adequaat gebruikt kan worden door autoverkeer en fietsverkeer en welke gevolgen dit voor de kosten en financiële vergelijking tussen de nog overgebleven locaties (Hatertseweg en Looistraat) heeft.

De vragen in de motie over het nader onderzoek zijn bewust specifiek gesteld zodat de kans groot is dat de raad over de uitkomsten kan beschikken bij het maken van de locatiekeuze die op z’n vroegst in september zal zijn.

Na een stevige discussie in de raad werd de motie aangenomen. Belangrijk hierbij is dat het proces geen onnodige vertraging oploopt, terwijl we anderzijds over zo veel mogelijk relevante gegevens moeten beschikken voor deze verandering in de ruimte om een afgewogen keuze te kunnen maken.

Mijn naam is Theo Müller-Königkrämer, ik ben 34 jaar en woon met mijn gezin in de Molenwijk Malden. In het dagelijks leven ben ik accountmanager/commercieel manager bij een mediabedrijf in Nijmegen. De PvdA is voor mij geen oude partij met holle frasen, maar voor een partij met een krachtig idee: solidariteit en gelijke en duurzame