Kinderarmoede in tijden van stijgende kosten

Door Kristiaan Laumen op 11 oktober 2022

Onlangs werden we geïnformeerd over lokale maatregelen die het college gaat nemen met betrekking tot energiekosten en geldzorgen. We vinden het fijn dat het college zich in korte tijd hiervoor heeft ingespannen. Aanvullend hebben we vragen over de wijze waarop het college kinderarmoede in onze gemeente wil tegengaan. Uit berichtgeving blijkt dat kinderen als gevolg van inflatie vaker zonder ontbijt naar school gaan. Wij willen weten in welke mate er sprake is van kinderarmoede in Heumen.

Daarom vragen we of het college er zicht op heeft in welke mate er sprake is van kinderarmoede en welke signalen er zijn van de scholen. Ook willen we weten welke gevolgen de inzet van de Rijksoverheid heeft voor een schoolontbijt. Tenslotte vragen we of het college in gesprek wil met sportverenigingen over de gevolgen van deelname van kinderen aan sportactiviteiten ten gevolge van stijgende kosten.

Lees hier onze vragen.

Kristiaan Laumen

Al mijn hele leven woon ik in de gemeente Heumen. Een prachtige omgeving om in te wonen, recreëren en je thuis te voelen. Ik werk bij een gemeentelijke overheid. Naast mijn werk sport ik veel en geniet ik van de Heumense natuur. Samen maken we de gemeente Heumen nog vitaler door in te zetten op

Meer over Kristiaan Laumen