Door Theo Müller-Königkrämer op 14 oktober 2023

Nieuw plan woningbouw Kanaalzone

Op 28 september is er een nieuw plan gepresenteerd voor woningbouw in de Kanaalzone. In plaats van een verplaatsing van voetbalvereniging Juliana, presenteert het college nu een variant waarbij 614 woningen gebouwd worden rondom het huidige sportcomplex. Hierbij levert Juliana een voetbalveld in. De woningen zullen vooral bestaan uit hoogbouw. Het hoogste gebouw is 60 meter hoog.

We vinden het een verassende variant. Als PvdA zijn we niet tegen hoogbouw, we hebben dit in de campagne ook duidelijk gezegd. We zijn zeker niet op voorhand negatief, maar zijn wel benieuwd naar de uitwerking. Voor ons is ook erg belangrijk dat er leefbare wijk wordt gemaakt waar vooral betaalbare woningen komen, en dat zal een uitdaging worden. Over de betaalbaarheid hebben we in regionaal verband heldere afspraken gemaakt en wij staan daar voor.

Mijn naam is Theo Müller-Königkrämer, ik ben 34 jaar en woon met mijn gezin in de Molenwijk Malden. In het dagelijks leven ben ik accountmanager/commercieel manager bij een mediabedrijf in Nijmegen. De PvdA is voor mij geen oude partij met holle frasen, maar voor een partij met een krachtig idee: solidariteit en gelijke en duurzame