Vragen over toename fastfoodketens in de regio

Door Kristiaan Laumen op 4 juni 2022

PvdA Heumen vindt dat goede gezondheid begint met gezond leven. Daarom zou het makkelijk moeten zijn voor mensen om gezonde keuzes te maken. Of, en hoe we gezond eten, wordt sterk bepaald door het aanbod.

In De Gelderlander van 4 juni verscheen een artikel (‘Het is bijzonder en heel onlogisch’) over de groei van het aantal fastfoodketens in de regio. Volgens het voedingscentrum heeft onze leefomgeving grote invloed op de keuzes die we maken. In het artikel komt aan de orde dat gemeenten mogelijk regelgeving voor fastfood kunnen aanscherpen.

Daarom heeft de PvdA in Heumen schriftelijke vragen gesteld aan het college. We zijn benieuwd hoe het college aankijkt tegen de mogelijkheid om eisen te stellen aan het aanbod, ofwel het menu van de fastfoodketens of zelfs het verbieden ervan.  Maar ook willen we weten hoe het college gezond leven wil stimuleren. Daarnaast willen we weten welke mogelijkheden het gemeentebestuur ziet om gezond leven bij kinderen te stimuleren in samenwerking met de basisscholen en sportverenigingen, bijvoorbeeld door groente en fruit gratis beschikbaar te stellen.

Lees hier de schriftelijke vragen van PvdA Heumen over de toename van fastfoodketens

Kristiaan Laumen

Al mijn hele leven woon ik in de gemeente Heumen. Een prachtige omgeving om in te wonen, recreëren en je thuis te voelen. Ik werk bij een gemeentelijke overheid. Naast mijn werk sport ik veel en geniet ik van de Heumense natuur. Samen maken we de gemeente Heumen nog vitaler door in te zetten op

Meer over Kristiaan Laumen