100 jaar PvdA lidmaatschap!

7 juli 2022

Op de Algemene Leden Vergadering van 6 juli zijn twee jubilarissen gehuldigd. Adrie Claassen en Harrie Joosten zijn beide maar liefst 50 jaar lid van de Partij van de Arbeid.

Dat is in totaal honderd jaar PvdA-lidmaatschap! Zij ontvingen uit handen van bestuurslid Harry Harleman een speldje en een bos rode rozen. Adrie en Harrie zijn tegelijkertijd lid geworden van de Partij van de Arbeid in 1972: ze hebben een lidmaatschapsnummer dat direct na elkaar komt. Een belangrijke reden om lid te worden was de progressieve samenwerking tussen PvdA, D66 en de PPR in het schaduwkabinet Den Uyl.

Adrie trad in 1985 toe tot het afdelingsbestuur van de PvdA en werd secretaris. In die tijd gebeurde alles nog per post en werden de leden per fiets op de hoogte gesteld. Adrie was tot 1998 lid van het bestuur, en trad in 2015 weer toe, toen nog in de samenwerking met GroenLinks. Hij is nu wederom secretaris in een tijd dat het contact vooral digitaal plaatsvindt.

Harrie werd dus tegelijkertijd lid van de PvdA en is een bekend gezicht in Overasselt. Hij heeft diverse functies binnen de afdeling gehad en is enige tijd ook raadslid geweest. Het motto van het kabinet Joop den Uyl “spreiding van kennis, macht en inkomen” spreekt hem nog steeds aan.

Enkele foto’s: