Door Adrie Claassen op 8 oktober 2017

Kandidaten gevraagd!

Op voordracht van de kandidatencommissie en het bestuur zijn Ans Stunnenberg en Joep Witsiers op 28 september voorgesteld als de nummers 1 en 2 van onze lijst bij de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2018. Onze lijst is daarmee nog verre van compleet.

Het is van groot belang dat ook de volgende plaatsen op de lijst worden ingevuld door leden die zich in de komende raadsperiode willen inzetten voor het sociaaldemocratisch geluid in onze gemeente, in welke functie dan ook. Het is ook een uitstekende gelegenheid om ervaring op te doen in de gemeentelijke politiek.

We roepen daarom leden als mensen die bereik zijn lid te worden van de PvdA daarom op om zich kandidaat te stellen. Er zijn daarbij twee mogelijkheden:

a)  Je stelt je kandidaat voor een hoge plaats op de lijst. Op dit moment is het nog niet erg waarschijnlijk dat je direct wordt gekozen, maar je kunt wel in aanmerking komen voor een lidmaatschap van een commissie, of gedurende de raadsperiode kun je gevraagd worden een van de zittende raadsleden op te volgen. In de bijlage vind je een profielschets voor PvdA-raadsleden in onze gemeente.

b)  Je stelt je kandidaat voor een bij voorbaat onverkiesbare plaats op de lijst. In principe kunnen al onze leden op de kandidatenlijst worden gezet. Je kunt daarmee vrienden of bekenden een aanleiding geven om op jou te stemmen en daardoor onze partij sterker te maken.

Aarzel dus niet je aan te melden. Je kunt ook niet-leden waarvan je verwacht dat ze in ons profiel passen, vragen of ze zich willen aanmelden. Ze dienen dan wel direct lid van de PvdA worden.

Meld je bij voorkeur zo snel mogelijk aan, maar uiterlijk op zondag 15 oktober. Je kunt je aanmelden door het mailen van een motivatie naar Adrie Claassen ([email protected])

Via dit mailadres kun je ook om nadere inlichtingen vragen. Ik neem dan zo snel mogelijk contact met je op.

Profielschets kandidaat- gemeenteraadsleden PvdA Heumen

Download hier de profielschets.

Adrie Claassen

Mijn belangstelling voor de politiek werd gewekt ten tijde van het schaduwkabinet Den Uyl dat voor de Tweede Kamerverkiezingen van 1971 geformeerd werd op basis van progressieve samenwerking tussen PvdA, D66 en PPR (een van de voorlopers van GroenLinks). Het leidde vooralsnog niet tot succes, maar bij de Tweede Kamerverkiezingen van eind 1972 zorgde de

Meer over Adrie Claassen