Reactie PvdA op vuurwerkverbod-motie

Door Joep Witsiers op 1 oktober 2020

PvdA Heumen heeft afgelopen maandag tegen de motie voor een vuurwerkverbod gestemd. Wij denken dat een verbod lastig handhaafbaar is en vinden het ook geen goed moment. In een tijd waarin veel gevraagd wordt van onze inwoners is het belangrijk om eerst voldoende draagvlak te hebben. Mensen zijn overvallen en de politiek heeft onvoldoende geluisterd naar de tegenstanders van een verbod. Laten we kijken naar alternatieven om iedereen in Heumen een veilige en overlast vrije oud en nieuw te bezorgen. Laten we handhaven op de overlast die het vuurwerk (het hele jaar door) veroorzaakt en deze discussie op landelijk niveau voeren in plaats van nu ‘het kind met het badwater weg te gooien’.

Joep Witsiers

Ik ben geboren in Nijmegen, maar opgegroeid in Malden. Al op de basisschool vond ik het leuk om samen met anderen mooie plannen te bedenken en uit te voeren, toen in de kinderraad, nu in de gemeenteraad van Heumen. Daarnaast werk ik met heel veel plezier als docent geschiedenis op een middelbare school in Nijmegen.

Meer over Joep Witsiers