Succesvolle starterslening nu voor alle leeftijden

Door Theo Müller-Königkrämer op 22 maart 2023

In 2020 is in de gemeente Heumen, op initiatief van de PvdA, de starterslening ingevoerd. Nu is besloten om hier mee door te gaan en nieuw budget ter beschikking te stellen. In het raadsvoorstel lezen we terug dat de invoering van de starterslening een succes blijkt! Wij zijn dan ook blij dat het college hier mee door gaat. Inmiddels zijn er 13 leningen versterkt voor starters op de woningmarkt!

Op 16 maart hebben wij met D66, VVD en GroenLinks een motie ingediend waarbij we het college vragen de leeftijdsgrens te laten vervallen. Nu kunnen starters tot de leeftijd van 35 jaar een starterslening aanvragen, en nu hebben wij gevraagd geen bovengrens meer van toepassing te laten zijn. Zo helpen we iedereen die een eerste woning wil kopen. De motie is unaniem aanvaard door de raad en we wachten de aanpassing van de verordening af.

Zie ook:

Mijn naam is Theo Müller-Königkrämer, ik ben 34 jaar en woon met mijn gezin in de Molenwijk Malden. In het dagelijks leven ben ik accountmanager/commercieel manager bij een mediabedrijf in Nijmegen. De PvdA is voor mij geen oude partij met holle frasen, maar voor een partij met een krachtig idee: solidariteit en gelijke en duurzame