Vragen over eigen verantwoordelijkheid en zelfredzaamheid bij de uitvoering van de Participatiewet in Heumen

Door Kristiaan Laumen op 5 juli 2022

Iedereen die kan werken maar het op de arbeidsmarkt zonder ondersteuning niet redt, valt in ons land onder de Participatiewet, waarbij de gemeenten een rol hebben bij de uitvoering hiervan. Als PvdA vinden we dat we hierbij realistisch moeten kijken naar eigen verantwoordelijkheid en zelfredzaamheid.

De verantwoordelijk minister gaf onlangs aan dat er meer balans in de Participatiewet moet komen, door meer oog te hebben voor de mens achter de uitkering. Als PvdA willen we daarom weten hoe het college in de gemeente Heumen hier in staat. Daarom hebben we vragen gesteld hoe het college tegen het perspectief van de minister aankijkt, en welke ruimte het college ziet om nadrukkelijker te werken in deze richting. Ook willen we eten hoe het college invulling gaat geven aan zelfredzaamheid en eigen verantwoordelijkheid.

Lees onze vragen hier (pdf, opent in nieuw venster).

Kristiaan Laumen

Al mijn hele leven woon ik in de gemeente Heumen. Een prachtige omgeving om in te wonen, recreëren en je thuis te voelen. Ik werk bij een gemeentelijke overheid. Naast mijn werk sport ik veel en geniet ik van de Heumense natuur. Samen maken we de gemeente Heumen nog vitaler door in te zetten op

Meer over Kristiaan Laumen