Aanvalsplan woningen jongeren en starters: Tiny Houses in Malden

Door Joep Witsiers op 9 februari 2022

Op 3 februari nam de gemeenteraad van Heumen unaniem een voorstel aan waardoor later dit jaar Tiny Houses op Rijksweg 216-218 gerealiseerd kunnen worden. Hiermee komen er woningen beschikbaar voor starters op de woningmarkt.

Doordat dit voorstel is aangenomen kon versnelling worden aangebracht in de besluitvorming door gebruik te maken van de crisis- en herstelwet. In de voorbereidende commissievergadering gaf de wethouder aan te verwachten dat de 24 Tiny Houses in de zomer gerealiseerd kunnen worden. Deze worden geplaatst aan de Rijksweg N271 vanuit Malden richting Mook.

Deze Tiny Houses maken onderdeel uit van het Aanvalsplan woningen jongeren en starters. PvdA Fractievoorzitter Joep Witsiers lanceerde dit plan in 2020. Het plan vroeg om concrete stappen voor het realiseren van ten minste 20 Tiny Houses en een plan voor het realiseren van woningen voor jongeren en starters op lange termijn. In plaats van 20 zijn dit er 24 geworden! PvdA Heumen is verheugd met deze eerste stap vanuit dit aanvalsplan.

En nu verder om de woningnood op te lossen!

Onze plannen voor meer betaalbare woningen voor starters en jongeren:

• Eerste prioriteit is bouwen in de sociale sector en goedkope koopwoningen
  • Stimuleren van CPO-projecten
  • Bedrijventerreinen efficiënter benutten; ruimte voor woningbouw
  • Een zelfbewoningsplicht voor nieuwbouw
  • Opkoopbescherming voor bestaande bouw
Joep Witsiers

Ik ben geboren in Nijmegen, maar opgegroeid in Malden. Al op de basisschool vond ik het leuk om samen met anderen mooie plannen te bedenken en uit te voeren, toen in de kinderraad, nu in de gemeenteraad van Heumen. Daarnaast werk ik met heel veel plezier als docent geschiedenis op een middelbare school in Nijmegen.

Meer over Joep Witsiers