De PvdA Heumen levert: geen woningbouw in het Lierdal

Door Ans Stunnenberg op 21 februari 2020

In de verkiezingscampagne van 2018 hebben we duidelijk gemaakt dat er wat ons betreft in de periode 2018-2022 niet gebouwd mag worden in het Lierdal. Dat was voor ons destijds een breekpunt mochten we deelnemen aan een coalitie. De coalitievorming liep anders, maar donderdag is dit punt, via een door ons en GroenLinks ingediend amendement, alsnog veiliggesteld. Het amendement werd aangenomen met de kleinst mogelijke meerderheid (9 tegen 8) door middel van steun van VVD en D66.
We zijn enorm blij dat de groene structuur van het Lierdal (de “groene long” van Malden), waar heel veel mooie initiatieven zijn ontstaan (denk aan wandelpaden, een plukboomgaard et cetera), bewaard blijft.
De tekst van het amendement is klip en klaar:

“Het Lierdal uit te sluiten als locatie voor woningbouw en sportvelden en daarnaast voor infrastructurele aanpassingen voor de regio.”

Hiermee komen we ook tegemoet aan wat we hoorden tijdens onze woonconferentie (zie hieronder).
Wij als PvdA blijven opkomen voor een groen Lierdal, zoals we de afgelopen achttien jaar gedaan hebben. Daar kunt u van ons op aan, ook na 2022.

PvdA Heumen levert en komt haar belofte na. Zie:

Maart 2018:

Breekpunt PvdA Heumen: géén bebouwing in het Lierdal! (persbericht)

December 2017:

PvdA tegen bebouwing van het Lierdal

Ans Stunnenberg

Ans was in de periode 2020-2022 wethouder sociale zaken. Portefeuilles: Sociale zaken (Werk en inkomen, participatie, statushouders en inburgering, armoede beleid) Zorg en welzijn (WMO, Jeugd, Beschermd wonen en maatschappelijke opvang). Ik ben Ans Stunnenberg, getrouwd met Leo. Politiek ben ik actief sinds 2008. Eerst als fractievolger en commissielid. Daarna ruim 9 jaar raadslid en

Meer over Ans Stunnenberg